Technology news
نويسندگان
آخرين مطالب

 مرورگر کروم در رایانه های شخصی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و به دلیل سرعت و عملکرد بسیار عالی، میلیون ها نفر در سراسر جهان کروم را به عنوان مرورگر اصلی رایانه خود انتخاب کرده و هر روز با استفاده از آن به مرور اینترنت می پردازند. گوگل نیز که به دنبال بهبود مرورگر موجود در سیستم عامل آندروید است، تصمیم گرفته به دلیل استقبال کاربران، نسخه ای از این مرورگر را برای سیستم عامل آندروید نیز عرضه کند.

طبق اعلام وبلاگ رسمی مرورگر کروم، مرورگر کروم آندروید که هم اکنون در نسخه بتا عرضه شده، اکثر ویژگی های موجود در نسخه دسکتاپ آن، از جمله سرعت بسیار بالا و سادگی را به همراه خواهد داشت. همچنین امکان همگام سازی نیز در این مرورگر به خوبی گنجانده شده، به طوری که کاربران می توانند اطلاعات شخصی موجود در نسخه دسکتاپ مرورگر کروم را در تلفن همراه آندرویدی خود نیز به همراه داشته باشند.

گوگل همچنین در وبلاگ مرورگر کروم اعلام کرده که این مرورگر برای تلفن های هوشمند از نو طراحی شده و به همین دلیل، مرورگر کروم تجربه کاملاً متفاوتی را برای کاربران به همراه خواهد داشت. سرعت این مرورگر نیز نسبت به مرورگر کنونی آندروید افزایش داشته و در هنگام جستجو در این مرورگر، نتایج جستجو در پس زمینه پردازش می شود تا زمان کمتری برای بارگذاری صفحات صرف شود. ، طبق اعلام رسمی شرکت ادوبی، این مرورگر از فایل های فلش است پشتیبانی نمی کند و این مسئله را می توان از معدود نقطه ضعف های مرورگر کروم اندروید دانست. ظاهرا این مرورگر مانند IE9 و Safari تنها از فایل های HTML5 پشتیبانی خواهد کرد.

Google Chrome for Android

تصویر بالا: استفاده از مرورگر کروم گوگل بر روی تبلت و گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید 4.0

گوگل همچنین رابط کاربری این مرورگر را تغییر داده و اکنون این مرورگر زیبا تر و ساده تر شده و پیمایش صفحات اینترنتی در آن با سرعت بیشتری صورت می گیرد. مشاهده تب‌ها نیز در این مرورگر کاملاً تغییر پیدا کرده، بدین شکل که اکنون کاربران می توانند با کشیدن دست از لبه سمت راست صفحه نمایش به چپ یا برعکس، بین تب‌ها جابجا شوند.

نحوه انتخاب لینک ها هم در این مرورگر کاملاً متفاوت است، بدین ترتیب که در هنگام انتخاب لینک موجود در صفحات، این مرورگر خود به خود روی نقطه مورد نظر زوم کرده تا کاربر بتواند لینک درست را انتخاب کند و به اشتباه بر روی لینک دیگری کلیک نکند. امنیت نیز در این مرورگر بهبود قابل توجهی داشته و با اضافه شدن امکان incognito mode (مد ناشناس) کاربران می توانند به صورت خصوصی در اینترنت جستجو کنند.

Google Chrome for Android

یکی دیگر از نقاط قوت مرورگر کروم اندروید، همگام سازی آن با نسخه دسکتاپ کروم است که باعث می شود کاربران بتوانند تمام بوک مارک ها و تب های موجود در نسخه دسکتاپ کروم را روی تلفن هوشمند یا تبلت آندرویدی خود نیز داشته باشند. همچنین در هنگام جستجو در موتور جستجوگر گوگل و یا تایپ نام صفحات اینترنتی، این مرورگر با توجه به اطلاعات موجود در نسخه دسکتاپ، پیشنهادهای دقیق تری را به کاربر عرضه می کند. 
این مرورگر هم اکنون در نسخه بتا تنها برای آندروید 4 (ملقب به ساندویچ بستنی یا Ice Cream Sandwich) در دسترس است و علاقه‌مندان می توانند این مرورگر را از 
بازار آندروید (Android Market) به صورت کاملاً رایگان دریافت نمایند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, ] [ 14:45 ] [ ali hajnoroozi ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید